~Happy New Year 2012~

10:06 PM


Tak sangke yer kite dah masuk tahun baru..
Adakah kite semua dah bersedia untuk melangkah ke dunia baru dan membuang kisah lampau.? Adakah kite bersedia untuk melakukan perubahan ke atas diri kite?

Semua orang bergembira menyambut tahun baru sedang kite alpa tentang kite yang sedang menghampiri hari penutup untuk diri kite. Ramai yang berpesta hingga ke pagi dan terlepas untuk solat. Ada yang merainya dengan perkara yang tidak patut like *tuut*
So, azam aku tahun nie, aku nak berubah
~Aku nak belajar dengan lebih berkualiti~
~Aku nak jadi anak yang taat dan solehah~
~Aku nak capai impian dan cita-citaku~
~Aku nak dapatkan biasiswa~
Hohohoho... Kalau kite berusaha dengan tulus dan ikhlas nescaya kite akan dapat apa yang kita ingin
(jangan buat kerja sambil lewa plak)
2012
Bukan menambahkan lagi dosa kite
tapi
untuk menambahbaikkan amalan kite.
Rasulullah SAW pernah bersabda:
Wahai Ali, bagi orang yang TAKWA itu ada 3 tanda-tandanya:
1) Takut berlaku dusta dan keji.
2) Menjauhi kejahatan.
3) Memohon yang halal kerana takut jatuh dalam keharaman
Allah sangat mencintai orang-orang yang selalu ingin membahagiakan orang lain dengan apa yang dimilikinya.
Fikir sedalam mungkin dan selamat beramal!!!

You Might Also Like

0 comments

Thanks kerana sudi meluangkan masa membaca blog ini.
Sebarang kata-kata boleh lontarkan di ruangan ini.
Moga-moga kita bisa berbalas komen

GoodReads

2020 Reading Challenge

2020 Reading Challenge
Najah has read 5 books toward her goal of 50 books.
hide

Broaden News